Var inte så hård mot dig själv

Löpningen blev väl sådär. Tog mig runt och körde intervaller i backarna. Det är jobbigt att jag inte orkar lika mycket som förut eller att jag inte tror att jag orkar och ger upp alldeles för lätt. Men det är bara köra på, snart är jag där igen. Snart tar jag den där milen igen ;). Jag lägger inte så mycket press på mig själv, okej lite är bra, att puscha och stötta sig själv. Men inte att tvinga sig själv, jämföra sig med andra eller att ge upp. För det blir lätt så att man jämför sig med andra alldeles för mycket. Man ser på dom som är ute och springer och tänker att jag orkar inte ens en meter. Man ger upp innan man ens har börjat. Sluta jämföra dig med andra. Alla har varit där du är. Alla börjar från botten och jobbar sig uppåt. Om du orkar springa i 5 min så är väl det bättre än inga? Nästa gång kanske målet blir 10 min och efter det 15 min osv. Hitta nya mål och utmana dig själv ! Sätt inte för höga krav, och har du ett högt krav så sätt upp små delmål då blir det lättare. Det kommer gå upp och ner, även om du orkat springa 15 min ena dan är det inte säkert du orkar nästa. Det är så mycket som spelar in sömn, mat, ork, psykiskt osv. Vissa dagar går det skit, så är det bara. Det spelar ingen roll, det som spelar roll är att du inte ger upp och att du inte slutar. Utan ladda om och ge dig ut en annan dag istället. Var inte så hård mot dig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0