Halva veckan...

Samtidigt som jag sprungit till tvättstugan och fixat mat till kvällen så har jag förberett lite inför kommande vecka. Många säger att de inte har tid att fixa matlådor och att det är därför de äter skräpmat ute på luncherna. Men det behöver ju inte vara krångligt och man behöver ju inte stå vid spisen hela dagen. Gör sånt som "lagar sig självt". Idag tex så slängde jag in ett häng kycklingfiléer i ugnen och kokade massor av ris, till det gjorde jag wok grönsaker i micron. Det blev flera färdiga matlådor plus att det blev mycket ris över som kan användas till flera måltider. Dessa matlådor tog ungefär upp 20 min av min tid, då inklusive diskningen. Perfekt att ha till matlåda, de är både till min sambo och mig och räcker en bra bit in i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0