Dagens hälsa / träningstips

Idag vill jag hylla frukosten. Förr när jag gick i skolan åt jag aldrig frukost och åt jag så blev det en eller två rostade mackor utan pålägg?! Det räckte för magen ungefär en kvart innan jag var hungrig igen. Sen gick hela min förmiddag åt till att magen kurrade och att jag var okoncentrerat. Resten av dagen lika dant eftersom frukosten sätter grunden för hela dagen. Nu skulle jag aldrig hoppa över frukosten. Det är många som säger att de inte kan äta frukost, jag "kunde" inte heller. Men börja med lite och utöka, det kommer göra världens skillnad på energi, koncentration men även på kroppen och vikten. I morse hade min fina kille kokat ägg och gjort en shake åt mig. Shaken bestod av proteinpulver( vanilj/päron), och sen hälften mjölk och hälften yoghurt. Den slank ner direkt men min ägg macka hann jag inte få i mig. Om jag struntade i den? Om jag bara åt halva frukosten? Aldrig, jag packade helt enkelt ner den och tog med den till jobbet ;)


Kommentarer
Postat av: felicia

frukost är de bästa!! :D

2011-10-14 @ 08:56:16
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0