Dagens hälsa / träningstips

Planera din mat. Varje morgon när jag ska till jobbet tar jag med mig matlåda, jag tar även med mig mellanmål till eftermiddagen. I min väska finns alltid mandlar om jag blir hungrig och behöver någonting fort. Jag ser till att jag har saker hemma så att jag kan ta med mig och så att jag slipper sitta med kurrande mage. Det är då mycket lättare att man inte äter sötsaker som finns eller bjuds på jobbet. Bättre att äta mat när man är hungrig istället för sötsaker. Testa, ta med nått att äta på eftermiddagen så att du håller igång blodsockret hela tiden! Dagens mellanmål blir en ost macka, en bar (det är inget jag brukar äta, tar hellre ett ägg) och en stoor kopp te. Mums, i love mellanmål ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0