Dagens hälsa/träningstips

Jag tror jag har sagt det förut men idag vill jag trycka på att sluta jämföra sig med andra. Det blir lätt så när man ser andra som är ute och springer, lyfter tunga vikter eller tränar 10 pass i veckan. Det kan lätt bli så att man blir så fokuserad på andra att man inte ens orkar börja själv. Man tänker att jag orkar inte träna 10 pass i veckan eller jag orkar iallafall inte springa en mil så då lägger man ner innan man ens börjat. Men tänk på att alla har varit där du är någon gång, och man måste testa och försöka för att någon gång bli bättre. Men jämför dig bara med dog själv för det kommer alltid finnas nån som är bättre. Jag vill även tillägga att det gäller utanför träningen också. Du kan aldrig bli lycklig om du fokuserar på andra hela tiden. Det är bra att ha mål och drömmar men fokusera bara på dig själv. Var glad och positiv för vad du har. Bara för att någon är rikare än du betyder det inte att han/hon är lycklig. Då är det kanske bättre att vara lycklig med lite mindre pengar. Eller? Det hade jag iallafall. Det jag vill säga är att jämför dig inte med andra, var positiv, uppskatta det du har och ta hand om dem du bryr dig om. Bli bättre för din egen skull och hitta mål att klara. Våga testa, det värsta som kan hända är att det tar längre tid eller att du får hitta nya vägar för allting går om man vill !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0