För att få bästa reslutat..

För att få det bästa gäller självklart att göra någonting. Och för att göra någonting och fortsätta med det behöver man göra något man tycker om. Eller testa nya saker och "lära" sig att tycka om det...
För min del så vill jag ha lite av allt. Jag tycker om att gå till gymmet, köra kondition, gå på pass, spinning, badminton, tennis, löpning.. Ja det mesta helt enkelt. Mest för att jag ska ha så mycket motivation som möjligt och för att det inte bara ska bli blajja av allt ihop. Ibland när jag känner mig trött och seg så vet jag att går jag till gymmet så sätter jag mig på nån maskin, kör lite halvdant och sedan tröttnar jag och går hem. Nej då behöver jag gå på tex spinning för att få den där extra puschen och för att kunna prestera så bra som möjligt.
Jag vet att många av er har gett nyårslöften att träna fyra ggr i veckan, gå ner 10 kg, inte äta godis mm. Visst endel är jättebra men ofta så hålls det inte och man har precis samma löfte nästa år. Om du vill börja träna så gå inte ut för hårt.. Har du aldrig tränat behöver du inte börja varje dag. Det räcker med två/tre ggr i veckan, lägg in lite promenader och utöka vart eftersom.
Vill du äta bättre och skippa sötsaker, skit bra. Men ofta så blir det någonting "förbjudet" och det blir någonting man vill ha extra mycket bara för det... Så försök ändra din livsstil. Ät bättre, ät sötsaker i lagom måtlig mängd. Ät dig mätt men inte proppmätt, lägg in mellanmål så minskar det sötsuget. Försök att puscha dig själv att äta nyttigt men ha inga förbjud. Försök att unna dig de nyttiga alternativen och försök att välj dem. Men äter du en kaka är det inte hela världen... Och just det att det räcker med en. Bara för att du har ätit en kaka är inte allt "förstört" så du behöver inte trycka i dig hela paketet. Gör du det ändå så straffa inte dig själv.. Det är inte hela världen. Du går inte upp 2 kg bara för att du äter ett kakpaket, men gör du det varje dag är det en annan sak.

Det jag vill poängtera är att:
- Ät allt men inte alltid !
- Gå inte ut förhårt !
- Missar du en träning eller äter sötsaker så är det inte hela världen. Ta tag i dig själv och gå och träna nästa dag istället!
- Skippa alla dieter... Välj nyttig alternativ, många små mål mat i lagom portioner !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0