Mellanmål

Många undrar över och har svårt för vad man ska äta till mellanmål. Jag kan tycka att det är lite olika beroende på när och om man ska träna osv. Tex för min del tycker jag att om jag äter ett mellanmål på förmiddagen behöver jag inte lika mycket som jag behöver på eftermiddagen. Speciellt när jag ska träna på kvällen så behöver jag ett ordentligt mellanmål på eftermiddagen för att orka träna ordentligt.

Så olika exempel på mellanmål kommer här:
- En näve nötter/mandlar

- Ett ägg och en frukt

- Keso, där kan du bland i lite mandarin, nötter osv.
- En proteinshake
- En äggmacka
- Två fincrisp med avokado
- En mugg med yoghurt/fil och nötter till det.
Det finns hur mycket som helst. Det gäller att hitta på sina egna lösningar och vad som passar en själv bäst. Om man har tillgång till kylskåp, micro osv. Eftersom jag arbetar på olika ställen i mitt jobb så blir det väldigt olika. Ibland har jag kyl och då kan jag ta med mig annorlunda saker än om jag inte har det... Men gör det inte så svårt, ta det som finns hemma. Gör det enkelt för dig. Det ska inte vara en massa krångel. Tänk på att mellanmål är till för att göra dig nöjd inte propp mätt.
image description
Vad äter ni till mellanmål? Har ni några bra tips på enkla, smarta, smidiga mellanmål? Kom igen, tips tack :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0